Vastuullisuustyö vaatii systemaattista ja ympärivuotista johtamista, joka perustuu luotettavaan ja oikea-aikaiseen dataan. Sitä kautta pystytään kehittämään liiketoimintaa ja prosesseja sekä havaitsemaan uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
Autamme yritystänne kartoittamaan relevantit teemat, rakentamaan tavoitteellisen vastuullisuusohjelman sekä raportoimaan laadukkaaseen dataan perustuvia tuloksia viestintää unohtamatta.

1. Kartoitus
Kartoitetaan asiakkaan tavoitteet ja tehdään olennaisuusanalyysi YK:n kestävän kehityksen teemoja ja sidosryhmäkyselyä hyödyntäen. Määritetään indikaattorit ja valitaan käytettävät standardit.

2. Tiedonkeruu
Olennaisuusanalyysin tuloksena kerätyt tiedot syötetään CSM-järjestelmään, joka konfiguroidaan valittujen indikaattorien pohjalta. Luodaan toimipaikat ja määritetään tiedonkeruun aikajaksot.

3. Analyysi
Analysoidaan vastuullisuusohjelmaan liittyviä tietoja. Toimitetaan datasta löytyvät trendit asiakkaalle graafeina ja taulukkoina. Annetaan kehitysehdotuksia vastuullisuustyöhön.

4. Viestintä
Suunnitellaan vastuullisuuteen painottuva viestintäkampanja asiakkaan kohderyhmälle. Sisältää suunnittelun, sisältöjen toteutuksen, julkaisun valituissa kanavissa ja tulosten mittaamisen.

5. Raportointi
Tuotetaan konseptoitu vastuullisuusraportti, joka noudattaa alan yleisiä käytäntöjä, hyödyntää kerättyä dataa ja avainhenkilöiden haastatteluja. Sisältää noin 30-sivuisen raportin kirjoittamisen, taittamisen ja visualisoinnin.

6. Seuranta
Raportoidaan yrityksen edistymisestä vastuullisuudessa asiakkaan valitsemalle kohderyhmälle kuten johtoryhmälle neljä kertaa vuodessa. Toimimme yrityksenne ulkoistettuna vastuullisuuspäällikkönä ja annamme kehitysehdotuksia liiketoiminnan kehittämiseen. .
Kiinnostuitko palvelusta? Ota yhteyttä
Haluatko kuulla lisää, miten voit parantaa yrityksesi vastuullisuustyötä?

sales@tofuture.eu
+358 40 450 30 33